Produkty

GLOBENERGIA – Błędy we wnioskach Mój Prąd 5.0 – NEWS

Dodano 14.02.2024

Okres składania podań na piątą odsłonę inicjatywy „Mój Prąd” został zakończony, a wciąż nie podano informacji o przewidywanym rozpoczęciu 6. naboru.

2 tygodnie temu, w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgromadzono 46 tysięcy podań z programu "Mój Prąd 5.0". W przeciągu tego czasu rozpatrzono mniej więcej 2,1 tys. z nich. Aktualnie oczekuje się na rozpatrzenie pozostałych 43 890 podań.
Przy takim tempie ostatnie wnioski zostaną rozpatrzone przypuszczalnie w połowie listopada. 
Niemniej jednak, na stronie programu podano, że proces oceny wszystkich podań i wypłaty środków zajmuje 140 dni roboczych.

Ponad 42% analizowanych podań wymaga korekty.

Najczęściej przyczyny są proste:

  • brak niezbędnych dokumentów,
  • błędy w formularzu (np. niezgodność danych w formularzu z danymi w załączonych dokumentach),
  • błędy w personaliach, takie jak literówki w imieniu, nazwisku czy numerze PESEL wnioskodawcy.

Poprawa podania, które wymaga korekty, powinna być wykonana sumiennie i precyzyjnie, gdyż ponad 11% podań, które zostały odesłane do poprawy, wymaga kolejnej korekty.

Status wniosku jest dostępny na stronie programu, gdzie należy podać numer wniosku, adres e-mail podany we wniosku, unikalny numer punktu poboru energii (PPE) oraz odpowiednią edycję naboru podań.

Nadal brakuje szczegółów dotyczących szóstej edycji programu „Mój Prąd”.

Aktualnie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zajmują się finalizacją procesu rozliczania poprzedniego naboru. Budżet oraz termin i warunki tej inicjatywy pozostają tajemnicą, a szczegóły mają być ustalone we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.

Brak jest dowodów na to, że NFOŚiGW jest przygotowany do równoczesnej obsługi dwóch naborów wniosków, a nie ma sygnałów wskazujących na szybkie zakończenie procesu oceny obecnych podań.

 

Źródło: Globenergia


Zapraszamy także do obejrzenia filmem:

"7 cech kotła gazowego – 7 korzyści dla właściciela domu! - SPIUG"

 

Chcesz uzyskać więcej informacji – zapraszamy do kontaktu z ogólnopolską siecią naszych hurtowni, adresy dostępne są pod linkiem: https://ik.pl/hurtownie.