Produkty

Klauzula informacyjna Administratora Danych Osobowych dla Uczestników III Giełdy Towarowej GRUPY Instal-Konsorcjum

 

 

  1. Instal-Konsorcjum Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Krakowska 29, 50-424 Wrocław, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000073751, NIP: 8991148563, REGON: 930840349, jest Administratorem Danych Osobowych (zwanym dalej Administratorem) Uczestników Giełdy Towarowej Grupy Instal-Konsorcjum, zwanych dalej łącznie Uczestnikami.
  2. Szanując prawa Uczestników jako podmiotów danych osobowych (osób, których dane dotyczą) oraz respektując obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018  poz. 1000 z późn. zm.), zwaną dalej Ustawą, oraz inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych, Administrator zobowiązuje się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od Uczestników danych osobowych. Wszyscy pracownicy, którzy w zakresie swoich obowiązków przetwarzają dane osobowe, zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych, a Administrator wdrożył odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia najwyższego stopnia ochrony danych osobowych. Administrator wdrożył procedury i Politykę Ochrony Danych Osobowych zgodną z przepisami RODO i Ustawy, dzięki której zapewnia zgodność z prawem oraz rzetelność procesów przetwarzania danych, a także egzekwowalność wszelkich praw przysługujących Uczestnikom jako osobom, których dane dotyczą. Dodatkowo w razie konieczności Administrator współpracuje z organem nadzorczym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tj. z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (zwanym dalej PUODO).
  3.  Dane osobowe Uczestników przetwarzane są przez Administratora w celu realizacji Giełdy Towarowej organizowanej przez Administratora i wzięcia w niej udziału przez Uczestników.
  4.  Zgodnie z zasadą minimalizacji wyrażoną w przepisach RODO Administrator przetwarza wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do osiągnięcia celów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
  5.  Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji Giełdy Towarowej organizowanej przez Administratora i wzięcia w niej udziału przez Uczestników.
  6. Administrator przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w pkt. 3 powyżej. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Administratora wynika ze szczególnych przepisów prawa lub z prawnie uzasadnionego interesu Administratora, o którym mowa w pkt. 8 lit. c poniżej (tj. przez okres przedawnienia roszczeń lub zakończenia właściwych postępowań, jeżeli w okresie przedawnienia zostały one wszczęte).
  7. Źródłem przetwarzanych przez Administratora Danych Osobowych są Uczestnicy tj. osoby, których dane dotyczą. Administrator może też przetwarzać dane pracowników Uczestników na podstawie udostępnienia, jeśli wynika konieczność działania za ich pośrednictwem.
  8. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Uczestników jest:

    a) art. 6 ust. 1 lit b RODO tj. podjęcie działań na żądanie Uczestnika przed zawarciem umowy, lub

    b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. niezbędność do wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w tym zwłaszcza w celu poinformowania służb sanitarnych o możliwości kontaktu z osobą zakażoną COVID-19 (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z art. 32 oraz 32a ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, lub

    c) art. 6 ust. 1 lit f RODO tj. prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń do czasu ich przedawnienia lub do czasu zakończenia właściwych postępowań, jeśli zostały one wszczęte w tym okresie, lub

    d) art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgoda Uczestnika na przetwarzanie danych osobowych w określonych celach, gdy inne podstawy prawne przetwarzania danych osobowych nie mają zastosowania w tym zwłaszcza w celu:
        - marketingu i reklamy (promocji) towarów i usług Administratora oraz innych podmiotów dla których Administrator świadczy usługi poprzez przesyłanie informacji 
        marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Administratora i te podmioty za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
        -  marketingu i reklamy (promocji) towarów i usług podmiotów świadczących usługi lub sprzedających towary na rzecz Administratora poprzez przesyłanie informacji 
        marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Administratora i te podmioty za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  9. Dane osobowe Uczestników nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu przepisów RODO. W przypadku, gdyby dane osobowe były przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, Uczestnicy zostaną o tym uprzednio poinformowani, a Administrator będzie stosować zabezpieczenia, o których mowa w rozdziale V RODO.
  10.  Administrator może udostępnić dane osobowe Uczestników podmiotom trzecim w celu: 

    a) dokonania rezerwacji zakwaterowania dla Uczestników, którzy zdecydują się skorzystać z takiej usługi, w związku z powyższym dane osobowe Uczestników mogą zostać przekazane właściwym hotelom,

    b) zagwarantowania Uczestnikom, którzy zdecydują się skorzystać z takiej usługi, transportu na miejsce organizowania Giełdy Towarowej Grupy Instal-Konsorcjum, w związku z powyższym dane osobowe Uczestników mogą być przekazane właściwej firmie transportowej,

    c) przygotowania identyfikatorów oraz spersonalizowanych materiałów reklamowych (ulotek) na Giełdę Towarową Grupy InstalKonsorcjum, w związku z powyższym dane osobowe Uczestników, mogą być przekazane drukarni współpracującej z Administratorem.

    Administrator podkreśla, że udostępnienie danych osobowych Uczestników podmiotom trzecim, będzie odbywać się wyłącznie w celu realizacji celu głównego jakim jest organizacja Giełdy Towarowej Instal-Konsorcjum. Administrator nie będzie udostępniał danych osobowych podmiotom trzecim w innym zakresie. Dodatkowo dane osobowe bez zgody osoby, której dane dotyczą, mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom prawa publicznego tj. organom władzy i administracji (np. organom podatkowym, organom ścigania i innym podmiotom posiadającym umocowanie w powszechnie obowiązujących przepisach prawa).
  11.  Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania Podmiotom przetwarzającym takie dane na rzecz Administratora. W takiej sytuacji Administrator zawiera z Podmiotem przetwarzającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Podmiot przetwarzający przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach wskazanych w umowie powierzenia, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. Bez powierzenia danych osobowych do przetwarzania Administrator nie mógłby prowadzić swojej działalności oraz realizować zawartych umów. Administrator powierza dane osobowe Uczestników:

    a) firmom informatycznym świadczącym usługi hostingowe, obsługującym domeny internetowe oraz zajmujące się obsługą systemów komputerowych, z których korzysta Administrator,

    b) firmom świadczącym na rzecz Administratora usługi pocztowe, kurierskie i przewozowe – w celu doręczania korespondencji,

    c) firmom świadczącym na rzecz Administratora inne usługi, które są niezbędne do bieżącej działalności Administratora, w tym w szczególności w celu organizacji Giełdy Towarowej Instal-Konsorcjum.
  12.  Dane osobowe Uczestników nie podlegają profilowaniu przez Administratora w rozumieniu przepisów RODO.
  13. W zakresie wykorzystania wizerunku Uczestników, Administrator utrwala przebieg Giełdy Towarowej Instal-Konsorcjum. Wizerunek osób przebywających na terenie Giełdy Towarowej Instal-Konsorcjum (adres Hala Expo Łódź, ul. Aleje  Politechniki 4, 93-590 Łódź) może więc zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniany dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych Organizatora.
  14.  Wejście na teren Hali Expo Łódź, Adres: ul. Aleje  Politechniki 4, 93-590 Łódź, na której będzie odbywać się Giełda Towarowa Grupy Instal-Konsorcjum, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Uczestnika na utrwalanie i nieodpłatne rozpowszechnianie wizerunku utrwalonego podczas Giełdy Towarowej Instal-Konsorcjum na określonych polach eksploatacji (biuletyn Instal-Konsorcjum, InstraGIK, strona internetowa wydarzenia: https://gieldatowarowa.ik.pl/ w formie fotorelacji z wydarzenia, profile mediów społecznościowych takich jak: Facebook, Google+, Instagram, Youtube). Niniejsza zgoda pozwala na wielokrotne (nieograniczone ilościowo, czasowo i terytorialnie) rozpowszechnianie wizerunku Uczestnika w sposób wskazany w zdaniu poprzedzającym. Uczestnik biorący udział w Giełdzie Towarowej Instal-Konsorcjum wchodząc na teren organizowanej imprezy godzi się na rejestrację, utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku bez dochodzenia roszczeń majątkowych w tym zakresie wobec Administratora.
  15.  Zgodnie z przepisami RODO Uczestnicy mają prawo do:

    a) bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych, o którym mowa w art. 12 RODO,

    b) dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO,

    c) poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO,

    d) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO,

    e) ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO,

    f) przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO,

    g) wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO,

    h) w przypadku podstawy prawnej, o której mowa w pkt. 8 lit. d powyżej – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

    i) niepodlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO,

    j) wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO, z uwzględnieniem zasad korzystania i realizowania tych uprawnień wynikających z przepisów RODO.
  16.  Jeżeli Uczestnicy chcą skorzystać ze swoich praw, o których mowa w punkcie poprzedzającym, proszę przesłać wiadomość drogą poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na adres e-mail lub adres korespondencyjny, o których mowa w pkt. 17 poniżej.
  17.  Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, którym jest Sylwia Słupska. Wszelkie zapytania, wnioski i skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, zwane dalej Zgłoszeniami, należy kierować na następujący adres e-mail Inspektora Ochrony Danych: iod@ik.pl lub w formie pisemnej na następujący adres Administratora: ul. Krakowska 29, 50-424 Wrocław. 3
  18.  W treści Zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać:

    a) dane osoby lub osób, których dotyczy Zgłoszenie,

    b) zdarzenie, które jest powodem Zgłoszenia,

    c) przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań,

    d) wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy.
  19.  Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są – jeżeli ma to zastosowanie - osoby, których dane dotyczą, oraz PUODO.